Wijkvereniging maakt bezwaar tegen stationsplannen

By 10 februari 2013 Nieuws

station_alkmaarOp donderdag 7 februari 2013 vond een vergadering plaats van de gemeentelijke Commissie Ruimte. Op de agenda stond het nieuwe plan voor het station, met name de aanleg van een traverse ter vervanging van de huidige tunnel onder de sporen door. Een belangrijk onderdeel van dit plan betreft een fikse inkrimping van het aantal parkeerplekken rondom het station. De parkeerplaats aan de zuidzijde wordt opgeheven, de parkeerplaats aan de noordzijde (betaald parkeerterrein van Q-park) wordt verkleind met 100 plekken. Namens de wijkvereniging heeft Maik Passchier gebruik gemaakt van het inspreekrecht en bezwaar gemaakt tegen de plannen rondom de vermindering van de parkeerplekken. Hoe dit wordt opgepakt is afwachten; op 7 maart worden de plannen in de gemeenteraad besproken.
De plannen van de gemeente zijn  te vinden op de website van de gemeente. http://www.alkmaar.nl/eCache/61495/Raadscommissie_Ruimte_7_februari_2013