Nieuws van het Park De Oude Kwekerij

logoBericht van het bestuur van de Vereniging Vrienden van het Park de Oude Kwekerij:

Vlak voor Pinksteren gingen dan eindelijk de hekken open van ons park!

Hiermee is de eerste fase gereed: het ingezaaide gras is al 2 keer gemaaid en de plantjes aan de oever beginnen ook te groeien. Het hele park is toegankelijk, alleen het openluchttheater is nog omheind want daar is gestart met het bouwen van de tribune.
Het park is veranderd van een zompig moeras, naar een tot nu toe mooie strakke vlakte, waar al heel veel energie in is gestoken. Maar daar komt verandering in want de werkgroepen zitten niet stil! Ze zijn bezig om hun ideeën in een ontwerp te vangen en een bijbehorend kostenplaatje te maken. Ondertussen is de werkgroep Sponsoring opgericht om in overleg met de thema-werkgroepen en het bestuur in actie te komen om de benodigde euro’s te vergaren.

Het Natuurlijk Spelen en Spelen in het algemeen wordt nog met de kinderen van de Nicolaas Beetsschool besproken. Thematafels komen in de scholen te staan en moodboards/ideeënborden worden gemaakt, zodat de kinderen kunnen stickeren wat hen aanspreekt, net zoals de buurtbewoners in een eerder stadium hebben gedaan. Dit zal na de zomervakantie plaatsvinden.

De bestuursleden en werkgroepleden gaan met “zomerreces”. Na veel overleg, denkwerk en hard werken moeten de teugels ook bij hen een beetje gevierd worden. Toch zal het menigeen niet helemaal loslaten, goede ideeën en plannen komen altijd spontaan boven.

Vlak na de zomervakantie is de officiële opening van het Park, details volgen nog dus hou de berichtgeving in de gaten!

We willen graag aan de gemeente, sponsoren en fondsen laten zien dat het Park ook voor de bewoners een serieuze club is. U kunt hierbij helpen door LID te worden, en LID worden is GRATIS. U kunt u (en uw gezin) “Vriend van het Park” maken via de website: www.parkdeoudekwekerij.nl.

We wensen u een fijne zomer en wie weet tot ziens in het Park!

Groeten van Thea Molenaar (werkgroep Spelen) en Ellen Blom (bestuurslid Park)