Doe mee: Behoud de Gasfabriek

By 15 september 2014 Nieuws
gasfabriekVia deze weg stel ik mezelf graag aan u voor. Ik ben Georges van Aalst en werkzaam als vrijwilliger voor de Stichting Behoud Gasfabriek. De Stichting zet zich in voor behoud van het historische pandje van de gasfabriek uit 1915. Gelegen in de wijk aan de Helderseweg 28  te Alkmaar op het voormalige NUON terrein. Buurtbewoners kunnen helpen om het pandje te behouden voor de sloop door: te stemmen, vrienden te worden en mee te helpen. Helpers kunnen zich aanmelden via http://gasfabriek.com/help/
Tijdens kunst tot de nacht vorige week vrijdag hebben we het pand voor het eerst weer open gesteld voor publiek. Dit was een uiterst succesvolle happening, met veel bezoekers en exposities van kunstenaars uit de regio. Onze volgende evenement is de Burendag op zondag 28 september. Die dag willen we samen met de buurt het braakliggende terrein opknappen. Verder lijkt het ons leuk om te kijken of er activiteiten zijn die we tijdens de burendag gezamenlijk met de buurt in of rondom de Gasfabriek kunnen organiseren. Wij zorgen bijvoorbeeld voor soep voor de harde werkers en een springkussen voor de kinderen?
Organiseert u al activiteiten voor de burendag? Is er interesse om iets samen te doen op zondag 28 september? Heeft u een ander idee? Laat het ons weten. Ik hoor graag van jullie. George van Aalst