Verslag Muziek bij de Buren

Nooit eerder was het aanbod voor de tiende ‘Componistenroute’ zo breed!
Evenals in 2015 begon het evenement in Het Park met een kooroptreden.
‘Onstuimig Schuim’ nam de aanwezigen mee op een boeiende zeereis met -veelal eigengemaakte- liederen en verhalen, uiteraard uitlopend op een behouden aankomst.
De aanwezigen genoten zeer.
Daarna was het ‘voor ieder wat wils’ in 10 huiskamers vol muziek. Jong talent van Artiance en Ellenor Spreeuw (act4you) , een singer-songwriter, jazz van beproefde ensembles, maar ook muziek van hedendaagse Amerikaanse componisten, fraai begeleide en prachtig gezongen liederen van Boudewijn de Groot en Ramses Shaffy, poëzie omlijst door klankimprovisaties, en, uiteraard in onze wijk, klassieke muziek. Op een locatie traden maar liefst 7 musici op.

Toch telden we aanzienlijk minder bezoekers dan in 2015.
-Konden we niet concurreren met het prachtige strandweer?
-Of raakt de formule wat sleets?
Hoe het zij, het feit dat ook een aantal mensen wegbleef – in een volgeboekte huiskamer kwam slechts de helft- stemt de organisatoren tot nadenken.
Temeer past hier de dank voor de –soms teleurgestelde-gastvrouwen en gastheren voor hun beschikbaarheid en de gastvrijheid waarmee ze hun gasten ontvingen.

Miente G. van Halen