Op 23 september scheen het zonnetje heerlijk en was het bijna windstil! Prima weertje voor een rondje rennen door de buurt! Zo’n 250 lopers deden mee, waaronder ruim 70 kinderen. Er werden persoonlijke records gebroken, verliezerstranen gehuild en trots met medailles gezwaaid. We horen zelfs van kinderen die de medaille mee naar bed nemen!

Dit jaar hadden we de kans om over de waterzuivering te lopen, de poorten gingen speciaal voor ons open! Daardoor kon in het parcours ook een rondje Gasfabriek worden opgenomen. Daar moesten de hardlopers een stukje door de zandbak, het werd een beetje een cross. Gelukkig zaten er djembé trommelaars om het tempo erin te houden. Ook dit jaar liepen we daarna over de atletiekbaan, en natuurlijk door het Park en over het bochtige circuit in de wijk zelf.

Op het sportveld was het reuze gezellig met een ijsco-wagen, een koffie- en appeltaart-karretje, een DJ in een muzikale bus en natuurlijk een enorm groot springkussen. Veel supporters namen het er eens gezellig van en genoten van dit alles in het zonnetje.

We renden dit jaar voor de Hartstichting. Aan het eind van de dag konden we cheque van 2000 euro overhandigen!

Dit alles was nooit mogelijk geweest zonder de financiele hulp van sponsoren, en zonder de hulp van ruim 40 vrijwilligers! Er waren zelfs 16 scholieren van het Willem Blaeu actief in het kader van maatschappelijke stage.

Gezien deze ervaringen denken we dat de BergermeerRun een blijvertje is! Ga maar trainen voor volgend jaar!

Maik, Joost en Anneke

Meer foto’s staan op de Facebookpagina.