Prachtige Bergermeerrun 2018

By 2 oktober 2018 Nieuws

Op 29 september renden bijna 250 mensen door de Bergermeer. Opnieuw was het prachtig, zonnig weer. De kinderen werden opgewarmd door Freddie Fit en aangemoedigd door de speaker meester Willem. Voor sommige kleintjes was het na de warming up wel genoeg: ze moesten met veel overredingskracht aan het hardlopen gezet worden! Nadat de kinderen waren gefinished, vertrokken de deelnemers voor de 5 en 10 km. Ze liepen een rondje door het park, over het terrein van de waterzuivering, een rondje om de gasfabriek en daarna naar de atletiekbaan. Vervolgens slingerend door de wijk en eindigend op het sportveld.
Naast hardlopers waren er veel mensen op het sportveld: er waren pancakes te koop, er werd op twee springkussens gesprongen en de picknicktafels werden volop gebruikt.
Dit alles werd mogelijk gemaakt door Maik, Wiebe en Joost (bestuur wijkvereniging) en een groot aantal vrijwilligers, EHBO en verkeersregelaars. Uiteraard werd het evenement gesponsord door een aantal grote en kleinere sponsoren. Tenslotte konden we € 1750 overhandigen aan de Vrienden van MEE, zodat ook mensen met een beperking ook kunnen gaan sporten.

Wiebe, Maik en Joost