Wijkvereniging Bergermeer doet het weer !

Dit jaar organiseert Wijkvereniging Bergermeer weer een muziekroute, genaamd Muziek bij de Buren. Na succesvolle eerdere edities vindt Muziek bij de Buren dit jaar plaats op zondagmiddag 23 juni 2019 tussen 15.00 en 17.00 uur. U heeft de keuze uit 6 locaties en verschillende genres.

Op elke locatie vinden er 3 concerten plaats:

• 1e concert 15:00 – 15.25
  • 2e concert 15:45 – 16.10
  • 3e concert 16:30 – 17:00

Hoe werkt het ?

U kunt 3 concerten bijwonen op 6 verschillende locaties in onze wijk. Reserveren is noodzakelijk. U geeft aan welk concert / welke concerten u wilt bijwonen en met hoeveel personen.

Dit kan met ingang van dinsdag 11 juni. Wij vragen van u een bijdrage van 2,00 Euro per persoon per concert. Dit bedrag kunt u ter plaatse betalen (er staat een spaarpot van de wijkvereniging op elke locatie dus graag gepaste betaling).

Plovdiv Kwartet

Het onconventionele Plovdiv Kwartet heeft een bijzonder repertoire. Met twee saxen en twee strijkers laveren de vier dames tussen jazz en licht klassiek, tussen hedendaags en wereldmuziek, met verrassende improvisaties en niet-alledaagse klankkleuren.

Locatie: Bachlaan 29
Aanmelden kan via: janlinde@hetnet.nl
Meer informatie: www.facebook.com/plovdivkwartet/

Pianomuziek

Karlijn Blans, pianodocent in Alkmaar, speelt o.a. ‘In the mist’ van Leoš Janáček.
André Daemen, pianodocent in Alkmaar, speelt werken van Chopin.
Nicolien Kerkmeester, pianodocent in Alkmaar, speelt werken van Bach en Debussy.

Locatie: Offenbachstraat 25
Aanmelden kan via: nicolien@pianoscala.nl
Meer  informatie: www.pianostudiokarlijnblans.nl,
www.pianolessenalkmaar.nl en www.pianoscala.nl

Kouwets

De gelegenheidsformatie Kouwets brengt traditionele Ierse muziek. Met name up-tempo instrumentale nummers (jigs en reels) gelardeerd met enkele prachtige ballads. De Alkmaarse violiste Daphne Kouwets die in 2014 “Alkmaar Talent” won, wordt bijgestaan op whistles, anglo-concertina en bodhran door haar vader Louis Kouwets en op bouzouki, gitaar en zang door haar oom Frans Kouwets. Frans en Louis spelen samen al lange tijd in de 5 mans formatie Kilshannig.

Locatie: Bachlaan 4
Aanmelden kan via: damariskort@gmail.com
Meer informatie: www.daphnedoortje.nl

2in1voud

2in1voud, bestaande uit Ron van Riet en Jörgen Boots, brengen eigen Nederlandstalige luisterliedjes met rake teksten die je verwonderen, ontroeren of laten glimlachen. Het duo is geliefd om de warme sound en de intieme optredens.

Locatie: Beethovensingel 118
Aanmelden kan via: ellybootsma@me.com
Meer informatie: www.2in1voud.jimdo.com

Daisy Correia

Fadozangeres Daisy Correia uit Alkmaar neemt je mee in de hartstocht, melancholiek en saudade van de Portugese fado. Zij is een bevlogen vertolkster van dit repertoire over ’liefde en lot’ en weet  op een uitstekende manier het heden met het traditionele van deze muziekstijl te combineren. Daisy treedt op met haar pianist Frank Keijzer.

Locatie: Chopinstraat 164  (Fysiotherapie Adams)
Aanmelden kan via: receptie@fysiotherapieadams.nl
Meer informatie: www.daisycorreia.com

Bocca e Mani

Bocca e Mani, bestaande uit Anke Hillier (sopraan) en Janneke Koetsier (piano), brengen Franse en Italiaanse romantiek van o.a. Fauré, Debussy en Puccini.

Locatie: Sweelincklaan 52
Aanmelden kan via: sw52jenny@versatel.nl