Jaarlijks organiseren wij de volgende activiteiten:

Narcissenborrel
Zondag 27 maart van 16.00 tot 19.00 uur

Kom je ook naar de gezellige Narcissenborrel in het parkhuis van Park de Oude Kwekerij?

Algemene leden vergadering
Donderdag 7 april 2022  vanaf 20.00

De Jaarlijkse algemene leden vergadering van wijkvereniging de Bergemeer, in de aula van de Nic. Beetsschool.

Paaseieren zoeken in het park
Zondag 17 april 2022 (1e paasdag) van 09.30 tot 11.00 uur

Voor jong en oud!

Buitenspeeldag
Woensdagmiddag 8 juni

Jaarlijks vindt in het voorjaar de Nationale Buitenspeeldag plaats. Ook in de Bergermeer wordt deze dag gevierd. Het evenement vindt plaats op een afgezet gedeelte van de Beethovensingel, ter hoogte van de scholen. Een grote groep vrijwilligers maakt jaarlijks deze middag mogelijk. Honderden kinderen genieten van allerlei spelactiviteiten midden op straat.

Kunst/Muziek bij de Buren
Zaterdag 25 juni 2022

Kunst bij de Buren en Muziek bij de Buren zijn twee om het jaar terugkerende culturele activiteiten. Het ene jaar vinden er in een groot aantal huiskamers kleine exposities plaats, het andere jaar zijn er miniconcerten in huiskamers. Er is altijd een aanbod voor ieders smaak. De wijkvereniging organiseert en sponsort beide activiteiten.

BergermeerRun
Zaterdag 24 september 2022

De BergermeerRun is een hardloopwedstrijd door de wijk. Kinderen lopen 500 of 1000 meter en iedereen kan 5 km of 10 km rennen. Het parcours gaat langs de Gasfabriek en over de atletiekbaan. Er zijn medailles voor iedereen en mooie prijzen voor de winnaars. Tijdens de wedstrijd worden gezellige activiteiten georganiseerd voor hardlopers en hun supporters.

Halloween Party
Zondagmiddag 30 oktober 2022

Net zoals in 2021 zijn wij van plan om weer een Halloween Party te organiseren!

Nieuwjaarsborrel

Het nieuwe jaar wordt feestelijk ingeluid met een borrel in de eerste of tweede week van januari. Alle buurtbewoners zijn hierbij van harte welkom, speciaal de nieuwe bewoners. Voor hen is de borrel een uitgelezen kans om kennis te maken met hun nieuwe buurtgenoten. De borrel wordt georganiseerd door het bestuur. Er is ook altijd van alles te doen voor kinderen.

Zonder leden geen vereniging!

De wijkvereniging bestaat bij gratie van haar leden. Zonder leden geen vereniging! Woont u in de Bergermeer dan zou u lid kunnen worden van de wijkvereniging. De contributie vormt een belangrijke inkomstenpost. Zo geven we subsidie aan diverse activiteiten, zoals de Buitenspeeldag, Muziek en Kunst bij de Buren en de Bergermeerun. Ook treden we op als vertegenwoordigers van de wijk en laten we de mening van de wijk horen bij gemeentelijke plannen. Dat kunnen we alleen maar doen als we voldoende draagvlak in de wijk hebben.