Op zondag 10 juli van 14.00 tot 16.00 uur is het vierde Open Podium van 2022 in het Openluchttheater De Oude Kwekerij. Het theater ligt aan de Alkmaarse Jan van Scorelkade aan de noordzijde van station Alkmaar.

Op zullen treden: het duo Ellis Freijser, zang en gitaar, begeleid door haar broer Johan de Lange op slaggitaar. Ellis zingt zelfgeschreven Engelstalige liedjes over liefde en het leven. Muziek is volgens haar bedoeld om mensen te raken, een palet van alle emoties, en om verhalen te vertellen.

Daarna volgt Blue Coat met hun repertoire van jazzstandards aangevuld met latin en blues. Kenmerkend is hun open sound, ideaal voor de intieme jazz ballad.

Als derde treden op Small Affairs, een kwartet uit de Spoorbuurt en het Blaeustraatkwartier. Simone Peper en Liesbeth Haringsma zingen, Erik Braakman bast en broer Ed zingt en speelt gitaar.

Tenslotte treedt het grote ambitieuze popkoor Spot On. Zij zingen vooral Engelstalige meerstemmige pop onder leiding van dirigent Brenda Stolk. Het koor heeft een repertoire van klein en ingetogen tot swingend met ruimte voor solisten en kleine groepjes.

Bij slecht weer is de voorstelling in een tent bij het theater. Als het erg mooi weer is, is de voorstelling in de schaduw van de bomen bij het theater. Tijdens en na het Open Podium is de Villa, de kantine van het park, open voor een drankje of een ijsje. Verdere informatie bij Petra van Rijn.

We zien jullie graag op 10 juli,

werkgroep theater Jos Res, Jap Zwaag, Petra van Rijn en Karel Beentjes

foto: eigen foto van “The Small Affairs”, foto door hen ter beschikking gesteld voor publicatie