Burendag komt er weer aan. Voor velen wordt zaterdag 24 september een gezellige dag met de buren. Buren zijn belangrijk om prettig te kunnen wonen. We kennen niet voor niets de uitspraak: “beter een goede buur dan een verre vriend!”

Burendag is een dag waarop veel buren iets goeds doen voor elkaar en de buurt. Want goede buren doen ertoe. Op www.burendag.nl van de landelijke initiatiefnemers het Oranje Fonds en Douwe Egberts, vindt u allerlei tips en tools. Voor het houden van spelletjesmiddagen tot samen klussen of samen eten. Ook is een simpel gebaar op deze dag een fijne verrassing, zoals een kaartje in de brievenbus omdat u uw burencontact zo waardeert.

Vier een toenadering

Een goede burenrelatie is niet altijd vanzelfsprekend. Is er een buur waar u minder goed mee om kunt gaan? Dan is Burendag wellicht aanleiding om daar zelf iets aan te veranderen. Een kleine toenadering kan al voldoende zijn om in een betere burensfeer te komen.

Komt u er niet uit? Dan kunt u de hulp van buurtbemiddeling via De Bemiddelingskamer inschakelen. De Bemiddelingskamer geeft u tips en advies of helpt u om samen met uw buren tot oplossingen te komen via de inzet van vrijwillige buurtbemiddelaars. Buurtbemiddeling leidt in veel gevallen tot een oplossing waar beide buren achter staan. Dus mocht er iets spelen tussen u en uw buren, neem zelf de regie en kom in actie!

We wensen alle buren en buurtgenoten een fijne en gezellige Burendag toe!

Buurtbemiddeling is gratis voor alle inwoners van de gemeente en wordt uitgevoerd door De Bemiddelingskamer. Tips en informatie zijn te vinden op: www.debemiddelingskamer.nl  06 – 24 368 153  info@debemiddelingskamer.nl