Wij(k) aan zet
De gemeente wil Alkmaar mooier, beter en socialer maken. Het is mogelijk om vanaf nu tot 30 april een verbeterpunt in te leveren voor de wijk. In mei kan er dan gestemd worden op welke 3 verbeterpunten een goed idee zijn en de gemeente gaat dan in juni naar de haalbaarheid kijken. De uitslag wordt in juli bekend gemaakt.

Maar wat is een verbeterpunt?
Alles wat de wijk mooier, veiliger, schoner of gezelliger maakt.
Denk bijvoorbeeld aan de thema’s bewegen, cultuur, duurzaamheid, gezelligheid, meedoen, mooier of leuker maken, overlast, spelen, veiligheid, vergroenen, verkeer, enzovoort.

Er zit geen maximum bedrag aan de verbeterpunten, maar het kan wel zijn dat het geld niet zomaar beschikbaar is en dat het enige tijd kan duren voordat dat wel zo is en het idee uitgevoerd kan worden.

In totaal doen er 9 wijken van stedelijk Alkmaar mee, en per wijk worden er 3 verbeterpunten gerealiseerd.

• Centrum
  • Daalmeer/Koedijk
  • De Mare
  • Huiswaard
  • Oudorp
  • Overdie
  • Vroonermeer
  • West
  • Zuid

De Bergermeer valt onder de wijk Alkmaar West.

Buurt Bergermeer in Alkmaar West

Indienen
In de brievenbus is als het goed is een formulier gekomen waar je het verbeteridee op kan invullen, maar het is ook mogelijk om dit digitaal te doen met het volgende formulier:

Indienen Verbeterpunt

Heb je hulp nodig om het formulier in te vullen kun je een mail sturen naar bestuur@wijkverenigingbergermeer.nl of plaats het in de Facebook pagina van de Wijkvereniging om samen met de buurt tot verbeterpunten te komen!

Rode bus wij(k) aan zet
Deze lente komt deze rode bus naar verschillende wijken in Alkmaar. Medewerkers van de gemeente willen graag met jou praten over jouw ideeën. Foto: Fotostudio Wick Natzijl.

Er is ook een busje van de gemeente waarmee je met medewerkers van Gemeente Alkmaar in gesprek kan gaan over deze actie. Op de volgende dagen is het in Alkmaar West, maar op de website van de actie staan ook andere dagen en locaties.

• Woensdag 10 april 11.00 – 12.15 uur, voor de Vomar in de Bergermeer
  • Donderdag 18 april, 10.00 – 13.00 uur, Buurthuis de Blauwe Boom