Familiehuis Noordwest is het logeerhuis pal achter het Alkmaarse Noordwest Ziekenhuis. Ouders, familieleden en vrienden van mensen die zijn opgenomen in het ziekenhuis (of een andere zorginstelling in de regio) kunnen er overnachten en zo altijd dichtbij zijn. Voor patiënten zelf is dat ook een geruststellende gedachte. Wie zelf al vroeg in het ziekenhuis moet zijn voor een operatie of onderzoek, is ook van harte welkom.

Het Familiehuis ligt aan de rand van stadspark De Hout en heeft zeven tweepersoons logeerkamers met eigen sanitair. Voor gezamenlijk gebruik zijn er twee woonkamers en twee keukens.
Zo’n veertig vrijwilligers zorgen ervoor dat het huis schoon en gezellig is en zijn er voor een luisterend oor. Het Familiehuis heeft de ANBI-status en kan dankzij de inzet van de vrijwilligers én de support van sponsoren en donateurs zijn belangrijke taak vervullen.

Het Familiehuis-team vindt het geweldig om goed doel van de BergermeerRun te zijn en wenst alle lopers heel veel plezier en succes!

www.familiehuisnoordwest.nl – Akerslaan 25 – Alkmaar – (072) 5037310 – info@familiehuisnoordwest.nl